Op het dak van de IKEA in Utrecht speelt Faja Lobi/KDS. Dat klinkt futurisch, en dat is het ook. De club is een fusie van het van oorsprong Surinaamse Faja Lobi (lekkerste broodjes kip uit de regio) en KDS, Krachtig Door Samenwerking. Voorheen waren er voetbalvelden naast de IKEA, die tijdens de bouw verlaten werden voor een overvol sportcomplex in Lunetten. Nu zijn ze terug op Kanaleneiland.

Hoewel de clubs pas in 2009 fuseerden, heb ik tegen Faja Lobi nooit gevoetbald; ze hadden namelijk geen zaterdagafdeling. Na de fusie speelden er voornamelijk studententeams op de zaterdag; van die elftallen die een kwartier voor aanvang van de wedstrijd het complex oplopen, maar je vervolgens fluitend oprollen. Eén keer hielden we stand (2-2), wat ik nog steeds als een van de beste wedstrijden van leven beschouw. (Maar de trouwe lezers zullen weten dat in breder perspectief het beste nog steeds niet best is.) De laatste keer dat ik er was, was drie jaar geleden. Ik ging het formulier invullen, omdat we niet genoeg mensen hadden. Na wat onderhandelen kwam ik een 3-1 nederlaag overeen.

Gistermorgen parkeerde ik eindelijk weer eens bij Faja Lobi/KDS. Maar ik kwam voor kindermeubelen. Na het shoppen aten we in het IKEA-restaurant. Ze hadden geen broodjes kip.