Ik had vroeger iemand bij mij in de klas die Pfeiffer van zijn achternaam heette. Eén keer werd hij ook daadwerkelijk getroffen door de ziekte. (Hoewel het ook kan dat het vooruitzicht dat dit zou kunnen gebeuren mij als toevalsliefhebber zo fascineerde, dat mijn herinnering het toeval een handje geholpen heeft. Ik zie bovendien nu op Facebook dat hij Pfeifer met één f heet.)

Zo af en toe hoor je van sporters dat ze Pfeiffer krijgen. Sjeng Schalken werd er, laat in zijn loopbaan, door getroffen. Hij haalde in dat jaar (2004) nog wel de kwartfinales van Wimbledon, maar het was het laatste bewijs van zijn bekwaamheid. Hij was toen pas 28, maar een jaar later stopte hij. Voor een man met zo weinig echte wapens als Sjeng Schalken haalde hij trouwens het maximale uit zijn carrière. Wat te denken van die halve finale op de US Open van 2002, waarin hij van Sampras verloor. Andere halvefinalisten: Agassi en Hewitt. Kom daar nog eens om in het Nederlandse mannentennis.

Vandaag werd bekend dat een van onze beste snowboardsters ook met Pfeiffer kampt. Michelle Dekker kan de winter, die in Nederland toch al niet veel voorstelde dit jaar, gevoeglijk vergeten. Gelukkig is zij pas 19.