Eerder deze week las ik op teletekst dat Serdar Gözübüyük een wedstrijd in de derde voorronde van de Europa League gekregen had. Het was nog volkomen onduidelijk hoe de wedstrijd eruit zou gaan zien, want hij kreeg een wedstrijd van Athletic Club uit Spanje tegen de winnaar van Inter Bakoe-Hafnarfjördur. Dat laatste zou natuurlijk leuk zijn, omdat het dan een wedstrijd met veel trema’s is.

Maar helaas, Inter Bakoe sleepte gisteren in de verlenging de volgende ronde eruit. Maar, niet getreurd: uit Azerbeidzjan komt ook FK Qäbälä. (Ik verzin dit niet; ze zijn zelfs ooit opgericht als Göy Göl Qäbälä.) Zij wonnen gisteren van Cukaricki uit Servië. Als zij de derde ronde overleven, hoop ik dat Gözübüyük in de vierde ronde dit FK Qäbälä mag fluiten. Bijvoorbeeld als zij aantreden tegen Göteborg, of nog mooier, tegen Kukësi, want die komen uit Albanië.

Helaas had Skënderbeu Korçë uit Albanië zich niet geplaatst voor Europees voetbal. Maar FK Qäbälä en Skënderbeu Korçë die onder leiding van Serdar Gözübüyük in Albanië hun best doen om de UEFA-coëfficiënten voor hun landen op te krikken (punten pakken, zogezegd) – ik ben blij dat ik dat wedstrijdverslag niet hoef te tikken.

