Met Eric Gudde.
Dag meneer Gudde, u spreekt met Ahmed Aboutaleb.
Burgemeester!
Ik hoor dat de verbouwing van de Kuip niet doorgaat.
Breek me de bek niet open.
U staat op ontploffen?
Inderdaad.
Niet zo gek als je met BAM in zee gaat. Zeg, waarom gebruiken jullie eigenlijk het adagium ‘geen woorden maar daden’ nog?
Omdat het rijmt op ‘kameraden’ in ons clublied.
Oh, maar als dat het probleem is, wil ik wel even helpen hoor. Rijmwoorden op kameraden. Daar gaan we: Kiezen tussen twee kwaden. Doodlopende paden. Imagoschade. Het plan verdwijnt weer in de lade.
Ik hoor het al, u kent geen genade.
Dat is er ook nog één.
Ik ben u graag van dienst.
Een fontein in Rome verbouwen is geen punt, maar een kuip in onze eigen stad is een brug te ver.
Als u ons nou gewoon een beetje extra geld had gegeven…
Zodat jullie kampioen kunnen worden met dat nieuwe stadion, en de hele binnenstad weer kunnen slopen. Dank je de koekoek.
Was Ivo Opstelten nog maar burgemeester van Rotterdam.
Hoezo?
Die doet niet moeilijk over een paar miljoen links of rechts.
Ik heb gehoord dat hij sinds gisteren weer beschikbaar is.
Ja, maar zijn assistent heet Fred en wij houden niet van Freds. Bovendien schijnt Ivo te dementeren.
Oh, maar dát maakt weinig uit.
Hoezo?
Er is überhaupt niemand die zich nog een kampioenschap van Feyenoord kan herinneren.

