Met Bas Dost.
Met Lionel Messi.

Ha, Lionel. Ik zat al te wachten op je telefoontje.
Ja, dat kon niet uitblijven. 
Het gaat zeker over mijn statistieken?
Ja, ik las dat jij gemiddeld maar 66 minuten nodig hebt voor een doelpunt. En dat in de Duitse competitie met al die topverdedigers.
En nu wil jij zeker een paar tips van Bassie?
Precies. Ik heb er namelijk 81 minuten voor nodig, zo blijkt uit de cijfers.
Allememachies! Maar, strikt genomen zou je natuurlijk Ronaldo moeten bellen, die heeft gemiddeld maar 64 minuten nodig om te scoren.
Ronaldo is zo dom dat hij gemiddeld ook 64 minuten nodig heeft om zijn naam te schrijven, dus ik verwacht van hem geen constructieve tips.
Dat doe ik aanmerkelijk sneller inderdaad.
Nogal logisch, want Bas Dost is een stuk korter dan Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro.
Juist. Wat wilde je weten?
Nou, hoe doe je het? Hoe word je zo efficiënt?
Kijk, het begint dus met de…
Oh, ik hoor het al.
Wat?
Je bent aan de telefoon niet zo scherp als op het veld.
Hoezo?
Nou, je hebt inmiddels 66 woorden gezegd, maar je hebt nog niet één keer het woord ‘doelpunt’ gebruikt.
Is dat een probleem dan?
Nou, ik ga ervan uit dat je je gemiddelde niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten goed in de gaten houdt.
Maar je zegt het nu zelf: het gaat om het gemiddelde.
Hoe bedoel je?
Nou, jij hebt 162 woorden nodig, en twee keer doelpunt gezegd, maar ik zeg nu twee keer in één zin doelpunt, en dat terwijl ik dit gesprek maar 132 woorden gebruik. Ben ik toch weer efficiënter.
Maar uiteindelijk is het dan gewoon een gelijkspel.
Nou, da’s lang niet gek toch, voor Wolfsburg tegen Barcelona?

