De gemailde curlinginstanties en sportkranten zwijgen nog steeds in alle talen, maar iemand op facebook deed me gisteren wel een Spaanse blogsite aan de hand, waar staat dat een geblesseerd lid van het Franse team tegengehouden heeft dat hij vervangen werd door iemand van een andere ploeg, waarna de bond het team heeft moeten terugtrekken. Mijn Spaans is echter slechter dan mijn Frans, dus wie weet heb ik het verkeerd gelezen (of zat ik op de Spaanse Speld.)

Maar goed, het is hier kort over sport, en niet kort over curling, en er is genoeg te bespreken. Hoe ik gisteren voor het eerst in jaren weer eens opsprong van de bank met een juichgebaar, voor een Europese zege van Feyenoord. Hoe het Nederlandse vrouwenelftal zich voor het eerst in de historie plaatste voor een WK. (Dat overigens ook voor het eerst in de historie uit 24 en niet 16 ploegen bestaat, waardoor de kans wel groter was op kwalificatie.) En hoe een Australische cricketer van 25 overleed, omdat hij dinsdag (naar later bleek fataal) getroffen was door een cricketbal.

De euforie van de Kuip, en de euforie van de dames in Verona, tegenover de verslagenheid in Australië – de uiteinden der aarde. De wereld is een januskop.

