De fans van Standard Luik – wat me overigens een contaminatie van Frans en Nederlands lijkt; het is Standaard Luik of Standard de Liège zou ik denken, je zegt toch ook geen Luik-Bastogne-Luik, (behalve in de zin ‘ik eet, qua koeken, als ik ’s morgens ontluik, bastogne; Luikse wafels heb ik liever als lunch’, maar zo’n zin gebruikt niemand), maar goed, iedereen schrijft Standard Luik dus, zelfs de wikipedia, en de wikipedia heeft altijd gelijk – lieten gisteren zien dat idioten overal wonen.

Feyenoord won, voor mijn gevoel ongeveer voor het eerst sinds ik van de kleuterschool kwam, een groepswedstrijd in de Europacup. Mooi was het niet, nuttig wel. Ontsierd werd de opening van de wedstrijd, door de Waalse idioten dus, die door de hekken braken. Ik vrees dat deze actie niet ongewroken zal blijven. Als Feyenoord over een paar weken naar Luik/Liège afreist, zal in het kielzog waarschijnlijk een groep mensen meekomen voor wie voetbal niet het belangrijkste ingrediënt van de reis is.

Ze zullen niet vergeten zijn wat de Belgen in de Kuip deden. Dat kan beter. Te vrezen valt dat Feyenoord eventuele rotte vis in zijn aanhang duur zal moeten betalen. Zo hou je, ondanks het resultaat, toch weer je Feyenoordhart vast.

